آخرین اخبار
کد مطلب: 80314
سريالي در حمايت از پليس جنايتکار مصر
السيسي در سريالي درباره پليس مصر بازي مي‌کند
تاریخ انتشار : 1393/05/26
نمایش : 1194
در حالي که جلوي پخش سريال‌هايي در انتقاد از رفتار پليس مصر در جريان انقلاب 25 ژانويه گرفته شده است، وزارت کشور مصر قصد دارد از سريالي درباره پليس جنايتکار اين کشور حمايت کند و شنيده شده السيسي در اين سريال بازي خواهد کرد.

به گزارش سلام لردگان، نزديک به چهار سال پيش و در پي انقلاب 25 ژانويه مصر يکي از مهمترين دستگاه‌هاي سرکوب مردم و انقلابيون وزارت کشور و پليس مصر بود که در طول چند ساله گذشته به‌ويژه پيش از سقوط محمد مرسي تلاش‌ها براي اصلاحات در اين دستگاه و محاکمه مسئولان و افسران پليس مصر دنبال مي‌شد.

اما پس از سقوط مرسي نه تنها اين تلاش‌ها به کنار رفت بلکه هر گونه کار هنري براي رسوا کردن اين دستگاه مصر به محاق رفت که يکي از آنها سريال «اهالي اسکندر» به کارگرداني «خيري بشاره» بود.

اين سريال يکي از مهمترين سريال‌هاي رمضاني در مصر درباره انقلاب 25 ژانويه بود که داستان آن در سال 2010 مي‌گذشت و فساد در حکومت مصر از جمله در وزارت کشور و به‌ويژه پليس مصر و وزارت اطلاع‌رساني و همچنين تاجران را به تصوير مي‌کشيد.

به گفته بلال فضل نويسنده اين سريال، پس از موج رسانه‌اي شديد عليه سريال «اهالي اسکندريه» و با توجه به داستان آن و با عقب‌نشيني شبکه‌هاي الحيات و المحور مصر براي پخش آن، تلويزيون کويت که بخشي از هزينه‌هاي اين سريال را متقبل شده بود از اين پروژه عقب‌نشيني کرد.

علت اين امر به گفته سناريست «اهالي اسکندريه» احتياط تلويزيون کويت نسبت به ايجاد هرگونه مشکل سياسي با دولت مصر بود چراکه اين سريال مي‌توانست موجبات عصبانيت دستگاه پليس مصر را فراهم آورد؛ دستگاهي که از مهمترين مسئولان کشتارها در انقلاب 25 ژانويه مصر بوده و تاکنون مورد بازخواست قرار نگرفته است.

اين اتفاقات به حدي عجيب بود که بلال فضل در بيانيه خود درباره توقف اين سريال نوشت: آنها گفتند که بايد کساني که سريالي عليه نظام سياسي حاضر ساخته مي‌شود محاکمه کرد چنين چيزي را زمان مبارک نديديم؛ اين روزها مي‌بينيم که آزادي‌هاي عمومي در مصر کم و کمتر مي‌شود.

اما روز گذشته روزنامه النهار چاپ لبنان در خبري به نقل از منابع آگاه در وزارت کشور مصر از تلاش اين وزارتخانه براي حمايت از يک سريال تلويزيوني خبر داد.

اين سريال تلويزيوني «تحت تعقيب» نام دارد و سناريوي آن را «فريد عبدالحميد» نوشته است و در آن در ژانر اکشن به نقش ملي پليس و وزارت کشور مصر پرداخته مي‌شود.

قرار است وزارت کشور مصر در اين سريال که هزينه بسياري خواهد داشت مشارکت کرده و همچنين شرايط لازم از قبيل امکانات لجستيکي و موفقت‌هاي امنيتي لازم را براي ساخت اين سريال تامين کند.

نکته جالب در اين بين آن است که فريد عبدالحميد سناريست اين سريال عنوان کرده است که «عبدالفتاح السيسي» قبول کرده است که در برخي از صحنه‌هاي اين سريال بازي کند.
منبع. فارس

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس